بلندتر صحبت کردن برای افراد خجالتی که ممکن است در صحبت کردن یا بیرون دادن صدای خود احساس ناراحتی کنند می‌تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، با تمرین و برخی تکنیک‌های مفید، می‌توان بر کمرویی غلبه کرد و صدای گفتاری قوی‌تر و مطمئن‌تری ایجاد کرد. در اینجا چهار مرحله و 23 نکته وجود دارد که به شما کمک می کند اگر خجالتی هستید بلندتر صحبت کنید:

مرحله ۱: ایجاد اعتماد:

    1. نقاط قوت خود را بشناسید: ویژگی های مثبت خود را شناسایی کنید و روی آنها تمرکز کنید. ایجاد اعتماد به نفس با تصدیق توانایی ها و ویژگی های منحصر به فرد خود شروع می شود.

اعتماد به نفس

  1. گفتار مثبت با خود را تمرین کنید: خودگویی منفی را با جملات تاکیدی مثبت جایگزین کنید. خود را تشویق کنید و توانایی های خود را به خود یادآوری کنید.
  2. اهداف قابل دستیابی تعیین کنید: از کوچک شروع کنید و به تدریج به سمت بالا بروید. اهداف قابل دستیابی مرتبط با بلندتر صحبت کردن، مانند افزایش صدای خود در موقعیت های خاص یا صحبت کردن با اطمینان در طول ارائه، تعیین کنید.
  3. موفقیت ها را جشن بگیرید: هر قدم رو به جلو را تصدیق و جشن بگیرید. پاداش دادن به خود برای غلبه بر کمرویی و بلندتر صحبت کردن، رفتار مثبت را تقویت می کند.

مرحله 2: تکنیک های آوازی را بهبود بخشید:

  1. نفس عمیق بکشید: تمرینات تنفس عمیق را برای تقویت دیافراگم و بهبود پخش صدا انجام دهید.
  2. از دیافراگم خود صحبت کنید: به جای تکیه بر گلوی خود، هنگام صحبت کردن، دیافراگم خود را درگیر کنید تا صدایی قوی تر و پرطنین تر تولید کنید.
  3. حالت بدن خود را خوب حفظ کنید: صاف بایستید یا بنشینید تا جریان هوا و کنترل صدای بهتری داشته باشید.
  4. به وضوح بیان کنید: بر تلفظ واضح کلمات و بیان هر هجا تمرکز کنید.
  5. کاهش سرعت: سریع صحبت کردن باعث می شود دیگران درک شما را دشوار کنند. برای اطمینان از وضوح، سرعت گفتار خود را کاهش دهید.
  6. از مکث ها به طور مؤثر استفاده کنید: مکث های عمدی را در گفتار خود بگنجانید تا بر نکات مهم تأکید کنید و به خود فرصت نفس کشیدن بدهید.
  7. لحن و زیر و بم خود را تغییر دهید: با زیر و بم و لحن های مختلف آزمایش کنید تا به گفتار خود علاقه و رسا ببخشید.

مرحله 3: سخنرانی عمومی را تمرین کنید:

  1. به یک گروه سخنرانی عمومی بپیوندید: پیوستن به سازمان‌هایی مانند Toastmasters را در نظر بگیرید، جایی که می‌توانید در یک محیط حمایت‌کننده و ساختارمند صحبت کردن را تمرین کنید.
  2. با موضوعات آشنا شروع کنید: با بحث در مورد موضوعاتی که آگاه و راحت هستید شروع کنید. این آشنایی به افزایش اعتماد به نفس شما کمک می کند.
  3. خودتان را ضبط کنید: هنگام تمرین بلندتر صحبت کردن، از یک دستگاه ضبط برای ضبط صدای خود استفاده کنید. دوباره گوش کنید تا زمینه های بهبود را شناسایی کنید.
  4. به دنبال بازخورد باشید: از دوستان یا مربیان قابل اعتماد بخواهید که بازخورد سازنده ای در مورد حجم و وضوح صحبت شما داشته باشند.
  5. در تمرینات نقش آفرینی شرکت کنید: سناریوهایی را تمرین کنید که در آن باید بلندتر صحبت کنید، مانند ارائه در مقابل یک گروه یا شرکت در مناظره.

مرحله ۴: بر کمرویی غلبه کنید:

  1. افکار منفی را به چالش بکشید: افکار منفی مرتبط با کمرویی را به چالش بکشید و مجدداً چارچوب بندی کنید. ارزش و ارزش مشارکت خود را به خود یادآوری کنید.
  2. قرار گرفتن تدریجی: به تدریج خود را در معرض موقعیت‌هایی قرار دهید که نیاز به صحبت کردن دارند، از تنظیمات کمتر ترسناک‌تر شروع کنید و به سمت موقعیت‌های چالش برانگیز بروید.
  3. موفقیت را تجسم کنید: خودتان را تصور کنید که در موقعیت‌های مختلف با صدای بلندتر صحبت می‌کنید. تجسم می‌تواند به سیم کشی مجدد مغز شما برای موفقیت کمک کند.
  4. به دنبال پشتیبانی باشید: چالش‌های خود را با دوستان، خانواده، یا درمانگری که می‌تواند راهنمایی و تشویق کند به اشتراک بگذارید.

این مراحل و نکات می‌تواند به افراد خجالتی کمک کند تا توانایی خود را برای صحبت با صدای بلندتر توسعه دهند و در هنگام صحبت کردن یا ابراز نظر بر کمرویی خود غلبه کنند.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...